пʼятниця, 8 травня 2015 р.

V конкурс бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги Тернопільської області

27 травня 2015 року у м. Тернополі відбудеться V конкурс бригад Е(Ш)МД Тернопільської області. 

Програма V конкурсу бригад Е(Ш)МД

Основні правила та вимоги до проведення конкурсу



Додаток 2
До наказу ДОЗ ОДА
«_19» 05.2015 р. № 240-од

ПРОГРАМА
V конкурсу бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги
27 травня 2015 року


ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ

В.М. Курило – директор департаменту управління охорони здоров’я Тернопільської облдержадміністрації – голова оргкомітету
М.М. Корда  ректор Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського
Ю.В. Овчарук – заступник директора департаменту – начальник управління надання медичної допомоги населенню та організаційно – правового забезпечення департаменту охорони здоров’я облдержадміністрації
М.Я. Джус – директорголовний лікар Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф тернопільської області
М.І.Швед – завідувач кафедри невідкладної та екстреної медичної допомоги Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського,
 А.А. Гудима- завідувач кафедри медицини катастроф та військової медициниТернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського , головний суддя.
Р.М. Ляхович – завідувач курсу екстреної медичної допомоги Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського,  старший суддя – координатор.


Судді конкурсів
Микола Швед
Зоя Салій
Олена Бударна
Лариса Мартинюк
Оксана Сидоренко
Юрій Щирба
Олена Прококпович
Олександр Сусла
Ірина Припхан
Леся Михайлів
Віталій Гурський
Роман  Цицюра
Олег Шманько
Богдан Ягельський
Галина Цимбалюк
Ігор Герасимів
Юрій Балабан
Петро Левицький
Віктор Лотоцький
Віктор Сокольвак
Володимир Тройняк
Юрій Щирба
Олександр Ляшко

Апеляційні судді:
Володимир Гнатів
 Ганна Мончак
Людмила Смоляк


ГРУПА ВОЛОНТЕРІВ:

Хімяк Юлія
Липак Ілона
Ковальчук Настя
Ковальська Людмила
Душенко Валентина
Фролов Максим
Король Маряна
 Бобик Маряна
Пастушак Оксана
Походжало Наталя
Доробалюк Олена
Омельченко Юрій
Процайло Олексій



Збір учасників конкурсу на території Комунального закладу Тернопільської обласної ради «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», (м. Тернопіль, вул. Рєпіна,11) 27 травня 2015 року (середа) о 8.00.

8.00-9.00 – реєстрація учасників (навчальна аудиторія Комунального закладу Тернопільської обласної ради «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», вул. Рєпіна, 11).
9.00-9.30 − урочисте відкриття (актова зала Комунального закладу Тернопільської обласної ради «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф», вул. Рєпіна, 11).
ВИСТУПИ:
 В.М. Курило – директор департаменту управління охорони здоров’я Тернопільської облдержадміністрації
М.М. Корда  ректор Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського
В.В. Овчарук –заступник директора  департаменту охорони здоров’я Тернопільської облдержадміністрації
М.Я. Джус – директорголовний лікар Комунального закладу Тернопільської обласної ради «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф»
М.І.Швед – завідувач кафедри невідкладної та екстреної медичної допомоги Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського,
А.А. Гудима -  завідувач кафедри медицини катастроф та військової медицини Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського, головний суддя
Р.М. Ляхович – завідувач курсу екстреної медичної допомоги Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського, старший суддя-координатор
 
9.35-10.00 − оголошення правил змагань, жеребкування
10.00-10.20 − урочистий проїзд до місця старту (територія парку імені  Т.Г.Шевченка).
10.35-17.00 – виконання конкурсних завдань (територія парку імені  Т.Г.Шевченка).
17.30 -18.00  – оголошення підсумків конкурсу, нагородження переможців.
18.00 – від’їзд учасників.






Додаток 1
До наказу ДОЗ ОДА
«_19» 05.2015 р. № 240-од


ПОЛОЖЕННЯ
про п‘ятий конкурс бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги
Тернопільської області

Цей конкурс проводиться серед виїзних бригад Тернопільського обласного центру екстреної медичної допомоги  з метою удосконалення теоретичної підготовки та практичних навичок працівників бригад  щодо організаційних засад та основних принципів надання екстреної медичної допомоги населенню на догоспітальному етапі, сприятиме подальшому формуванню єдиного інтегрованого медичного простору для порятунку здоров’я і життя людей, закладає підвалини тісної фахової співпраці за актуальними європейськими стандартами й протоколами екстреної медичної допомоги і відповідає євроінтеграційному курсу України

І. Метою конкурсу з екстреної медичної допомоги є:
1.    Перевірка і удосконалення знань стандартів надання екстреної медичної допомоги і умінь виконання і координації навиків із порятунку здоров’я і життя людей у відповідності до затверджених МОЗ України локальних протоколів та рекомендацій Європейської ради реанімації.
2.    Створення конкурентних умов для конкурсу команд екстреної медичної допомоги.
3.    Реальна оцінка якості надання фахової допомоги медиками – учасниками конкурсу, вивчення потенційних помилок і складання майбутньої стратегії їх виправлення.
4.    Визначення переможців і призерів.

ІІ. Загальні засади:
1.    Організатором V конкурсу з екстреної медичної допомоги – 2015 (далі – «Конкурс») є КЗТОР «ЦЕМД та МК»
2.     Із метою дотримання європейських фахових вимог та забезпечення належного рівня виконання конкурсних завдань і кваліфікованого суддівства арбітрами даного конкурсу виступають викладачі  кафедри  невідкладної та екстреної медичної допомоги, а також кафедри медицини катастроф і військової медицини ТДМУ ім.І.Я.Горбачевського.
3.    Конкурс  відбуватиметься 27 травня 2015 року в м. Тернополі (парк  ім. Т.Г.Шевченка.)

ІІІ. Реєстрація та участь:
1.    У Конкурсі братимуть участь команди  КЗ ТОР «ЦЕМД та МК»
  1.  Кількість учасників обмежена представництвом однієї бригади від кожної підстанції Е(Ш)МД.
3.    В склад команди для участі в Конкурсі повинні входити чотири особи, уповноважені надавати екстрену медичну допомогу.
IV.             Виконання конкурсних завдань:
1.    У день проведення Конкурсу, перед початком завдань, ( 8:30-9:00 ) в ЦЕМД та МК Організатором сліпим жеребкуванням буде вибрано номери  команд і видано таблички з відповідним номером команди, де будуть вказані назви завдань, детальна інформація про місце і час початку етапів Конкурсу.
2.    Завдання складаються з наступних елементів:
- доїзд до місця завдання згідно із заданими координатами
- виконання на місці завдання згідно з визначеними умовами;
- можливі додаткові фізичні завдання чи теоретичні питання.
3.    Кожна команда отримує таблицю стартів. На старт команди-учасники повинні з’явитись за 5 хвилин до призначеного часу.
4.    Команди доїжджають до місця завдання, дотримуючись правил дорожнього руху, не використовуючи світлових та звукових сигналів .
4.1.Використання світлових та звукових сигналів можливе у випадку:
- коли під час виконання завдань виникає реальна ситуація, що вимагає втручання учасників;
- є необхідним для забезпечення місця аварії;
- якщо їх використання є обумовленим для виконання завдання.
5.             Організатор залишає за собою право контролю швидкості та виконання правил дорожнього руху при доїзді команди до місця завдання.
6.             Запізнення на місце завдання скорочує час на його виконання, а якщо мають місце два запізнення, можлива дискваліфікація команди.
7.             У випадку запізнення з вини організатора або внаслідок надзвичайної ситуації п.6 втрачає чинність.
8.             На старті керівник команди отримує завдання і часові рамки для досягнення місця його виконання.
9.             На виконання кожного завдання час чітко окреслено - 10 хвилин. За 2 хвилини до завершення часу команду про це інформують. Коли час на виконання завдання сплинув, команда, за знаком судді залишає місце події незалежно від запланованих подальших рятувальних маніпуляцій.
10.         Відлік часу починається за командою судді "час-старт" після прибуття на місце події. Судді надають додаткову інформацію тільки після чіткого прохання учасників команди. Питання можуть стосуватися виключно реалізації завдання.
11.         Час перебування команди на місці виконання завдання може бути меншим від окресленого часу у випадку, якщо:
- команда виконала всі маніпуляції передбачені конкурсним завданням.
- команда досягла кінцевої мети передбаченої в поставленій задачі.
12.Роль медичного диспетчера полягає в поетапному контролі під час виконання завдання командою.
13.Якщо суддя не надає інформації, що стосується стану постраждалого, то під час оцінки його стану (в т.ч. волонтера чи манекена) до уваги слід прийняти дані, що надані самим «постраждалим» чи подані на манекені.
13.1. Необхідні дані про стан «постраждалого» надаються суддею під час обстеження після правильного накладання манжети тонометра на кінцівку, прикладанні стетоскопа до відповідних точок, проведенні загального огляду волонтера чи манекена.
13.2. Якщо потрібно зробити запис  ЕКГ, необхідно накласти електроди в правильному місці та оцінити ритм із монітора або почекати на подання суддею 12-відведень ЕКГ.
13.3. Судді надають відповіді тільки на виразні, чіткі запитання членів команди виключно стосовно даного етапу Конкурсу.
14.         Усі інвазивні маніпуляції виконуються на манекенах або імітуються на волонтерах, які знаходяться на місці завдання.
14.1.  У випадку потреби постановки в/в катетера, канюлю необхідно приклеїти лейкопластирем до місця проколу.
14.2.  Застосування оксигенотерапії полягає у встановленні відповідної маски, підключення до балону та повідомлення  про обє’м подачі кисню.
14.3.  Під час подачі медикаментів необхідно відкрити ампулу, набрати вміст у шприц.
14.4.  Під час в/в-крапельного введення ліків необхідно «заправити» систему для інфузій і підключити до канюлі.
14.5.  При подаванні ліків із метою економії  можуть використовуватися ампули фізіологічного розчину, але з оголошенням правильної назви препарата та відповідної дози.
14.6.  Якщо є потреба у додаткових бригадах чи транспорті, старший суддя етапу інформує про час їх прибуття.
15.Команди зобов'язані виконувати розпорядження суддів.
16.Кожне завдання оцінюється за відповідною картою оцінювання.
17.Кінцевий результат (місце у турнірній таблиці) визначається після сумування балів усіх учасників та віднімання штрафних балів. У підбитті підсумків Конкурсу: аналізі протоколів, що надходять від суддів, підрахунку кінцевої суми балів кожної команди і визначення її місця в турнірній таблиці можуть брати участь спостерігачі від команд-учасниць.
18.         Апеляцію щодо рішення суддів можна подавати протягом однієї години після оголошення результатів.
19.         Додаткова інформація для учасників, що стосується Конкурсу, подається у письмовій формі в ході Конкурсу.
20.         У суперечливих та сумнівних ситуаціях рішення прийматиме комітет суддів.
21.         На місці виконання завдання (на визначеній території) можуть знаходитися виключно учасники Конкурсу, судді та особи, які допущені організаторами. Заборонено перебування представників бригад-учасниць, які в даний момент не виконують конкурсних завдань у місцях їх проведення під час виконання таких завдань іншими командами.
22.         Бригада-учасник дискваліфікується у таких випадках:
- перебування хоча б одного з членів команди в стані алкогольного/наркотичного сп'яніння під час проведення Конкурсу;
- невиконання розпорядження судді під час проведення конкурсного завдання;
- неприбуття на місце Конкурсу чи запізнення більш ніж на 5 хв. без об'єктивних причин;
- порушення під час проведення Конкурсу кримінального кодексу України;
- використання під час Конкурсу інформації про конкурсні завдання, отриману випадково чи навмисно.
23.         Дискваліфіковані бригади-учасники не одержують сертифікатів учасників.
24.         Подання про дискваліфікацію команди здійснюється в письмовому вигляді відповідальним суддею, відповідно до встановленого зразка; при цьому команда чи її представник повідомляється щодо можливої дискваліфікації. Рішення про дискваліфікацію команди приймається суддівською колегією не пізніше однієї години після отримання подання. При розгляді питання щодо дискваліфікації може бути присутнім представник команди, стосовно якої виноситься відповідне рішення. Висновок суддівської колегії не оскаржується. З метою вирішення спірних питань створений апеляційний суддівський комітет у складі трьох чоловік.(гол. апеляційний суддя д.мед.н., проф..В.В. Гнатів)

V.       Особи супроводу:
- кожен екіпаж може супроводжувати лише одна особа;
- забороняється перебування особи супроводу в автомобілі бригади-учасника при виконанні завдання;
- у випадку великої кількості супроводжуючих осіб організатори залишають за собою право обмежити їх кількість;
- особа супроводу не може перебувати нелегально на місці розташування учасників Конкурсу;
- особа супроводу не може допомагати екіпажу в перенесенні обладнання на місце виконання завдання;
- під час виконання завдання особа супроводу повинна знаходиться поза зоною виконання завдання;
- під час виконання завдання особа супроводу не може в жодній формі контактувати з бригадою-учасником, яку супроводжує;
- допускається використання фотоапарату чи відеокамери цією особою за умови попереднього дозволу з боку організаторів. Особа, яка проводить відео чи фотоспостереження повинна знаходитися у місці, визначеному суддями. Відеозапис чи фото не може бути підставою до зміни рішення суддів;
- у випадку невиконання зазначених вище пунктів екіпаж буде покараний шляхом нарахування штрафних балів або дискваліфікацією.

VI.    Вимоги до команд-учасників
1.         Лікарська бригада:
повинна складатися з чотирьох осіб: лікар, два фельдшери і водій, або лікар, фельдшер, сестра медична і водій. Керівником бригади є лікар.
2.    Фельдшерська бригада:
повинна складатись щонайменше з трьох осіб: три фельдшери і водій; два фельдшери, сестра медична і водій, або фельдшер, дві медичні сестри і водій. Керівником бригади є старший фельдшер.
3.    У випадку відсутності відповідного оснащення та обладнання команда не отримує балів за ту частину завдання, котра вимагає застосування цього обладнання.
4.    Організатори не несуть відповідальності за пошкодження чи втрату обладнання в ході Конкурсу з вини або недбалого ставлення членів команди.
5.    Медичне оснащення автомобілів екстреної медичної допомоги повинно відповідати нормативно-правовим актам МОЗ України (наказ № 101).
6.     Водії бригад повинні мати при собі комплект документів, згідно з правилами дорожнього руху.

VII.     Оцінка конкурсу.
1.Під час Конкурсу оцінюється:
а) оцінка безпеки місця;
б) співпраця учасників команди;
в) відповідність дій згідно сучасних протоколів з медицини невідкладних станів.
г) співпраця з іншими службами порятунку;
д) дотримання вимог асептики та антисептики;
е) спілкування команди з пацієнтом, родичами та свідками випадку.
2.    Пунктування (оцінка балами за виконану роботу) відбувається в табельній картці оцінки команди.
3.    Критичною помилкою оцінюються дії команди, які спричинили погіршення стану чи зупинку кровообігу в пацієнта.
3.1. Після  помилки в діях команди суддя перериває оцінювання команди і  занотовує цю помилку в табелі, при цьому не зупиняючи роботу команди.
4.    Суддя не робить оцінки роботи команди до закінчення завдання.
5.    Кінцеві результати подаються сумою балів, здобутих командою під час усіх завдань на Конкурсі.
6.    Оскаржити рішення суддів можна тільки в письмовій формі на ім’я головного судді протягом однієї години після оголошення результатів.

VІII. Судді
1.    Склад команди суддів Організатор визначив за такими критеріями:
1.1.       Головний суддя Конкурсу –Завідувач кафедри медицини катастроф та військової медицини д.мед.н., проф. А.А. Гудима.
1.2.       Старший суддя-координатор: зав.курсу екстреної медичної допомоги к.мед.н., доц.Р.М.Ляхович.
1.3.    Судді на етапах – викладачі клінічних кафедр ТДМУ ім.І.Я.Горбачевського.
1.4.    Організатор зобов’язується надати помічників для суддів у необхідній кількості.
2.    Кожне завдання оцінюється мінімум двома суддями.
3.    Судді не оцінюють команду, яка не дотримується цього положення.
4.    Допускається можливість відхилення від зазначених норм ПОЛОЖЕННЯ, але за згодою Організатора.

ІХ. Безпека
1.    Під час конкурсу команди зобов’язані дотримуватися «Правил дорожнього руху» на всіх різновидах доріг та ділянках руху.
2.    У ході конкурсу від їх старту до повернення команди з останнього етапу, команді забороняється вживати алкогольні та інші енергетичні напої.
3.     Організатор залишає за собою право для проведення тесту на алкоголь, за допомогою відповідних служб, під час будь-якого етапу конкурсу.
3.1. При позитивному результаті тесту у будь-кого зі складу  команди, команда дискваліфікується.
4.    У випадку не запланованої зупинки команди для попутного виклику на будь-якому з етапів команда повинна повідомити про це суддю для фіксування часу, приступити до надання допомоги,  а по завершенню - продовжити участь у попередньому етапі.
5.    Недотримання зазначених правил регламенту або заходів безпеки чи медичної етики надає повне право Організатору дискваліфікувати команду.



За додатковою інформацією звертатися до доц.Р.М.Ляховича
Конт.тел: 0975025342
                 (0352)435484

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.